/Files/images/zavduvach/zvtuvannya/титульна звіт.gif

І. ВСТУП

Даний звіт зроблений відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005року № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю»

Завдання звітування:

1.Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління закладом.

2.Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом.

Проаналізувавши роботу закладу дошкільної освіти «Сонечко» м.Ржищів за 2020-2021 навчальний рік, можна відмітити, що колектив закладу створював необхідні умови для охорони життя та зміцнення здоров’я дітей, їх повноцінного всебічного розвитку.

Робота закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно:

– Закону України «Про дошкільну освіту»,

– Положення «Про дошкільний навчальний заклад»,

– Закону України «Про охорону дитинства»,

– Конвенцією ООН «Про права дитини»,

– Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234),

– Базового компоненту дошкільної освіти,

– Колективним договором між адміністрацією та трудовим колективом,

– Правил внутрішнього розпорядку, посадових інструкцій,

– Статуту закладу,

– за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

ІІ. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЗАКЛАД

Повна назва закладу дошкільної освіти ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК КОМБІНОВАНОГО ТИПУ) «СОНЕЧКО» РЖИЩІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Форма власності Комунальна
Юридична адреса вул..Соборна, 30, м.Ржищів, Київська область, 09230, тел.(факс): (04573) 2-11-62, E-mail: sonechkodnz1@ukr.net, http://www.rzhyschiv-dnz-sonechko.edukit.kiev.ua/, ЄДРПОУ 33065447
Мова виховання та навчання Українська
Кількість груп, місць за проектом 6 вікових груп, 140 місць
Кількість та склад вихованців На початок року до закладу зараховано 130 дітей. З них: 1 група для дітей раннього віку (інклюзивна) – 21 вихованець; 5 груп для дітей дошкільного віку (в тому числі 2 інклюзивні групи) – 109 вихованців . Кількість багатодітних сімей – 18. З них мають: - 3-х дітей – 15 родин; - 4-х і більше дітей – 3 родини. Діти батьків-учасників АТО – 2 вихованці. Діти з особливими освітніми потребами – 4 вихованці. Діти, позбавлені батьківського піклування – 2 вихованця.
Рух вихованців протягом навчального року На кінець травня 2021 року в закладі перебуває 124 дитини. 6 вихованців вибуло протягом року за сімейними обставинами в інші заклади освіти.
Режим роботи закладу П’ять днів на тиждень із 7.00 до 18.00

ІІІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ЗАКЛАДУ

Матеріально-технічна база - необхідна умова функціонування ЗДО і реалізації програми розвитку. Подальше вдосконалення матеріально-технічного забезпечення закладу сучасним освітнім, ігровим, спортивним обладнанням, інформаційно-технічними засобами дає можливість організувати освітню діяльність, проводити культурні, спортивно-оздоровчі заходи і т.д.

Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.

Приміщення закладу дошкільної освіти - це двоповерхова будівля, обладнана відповідними інженерними мережами та технічним устаткуванням для забезпечення належних санітарно-побутових умов працюючим. У ЗДО 6 групових кімнат із санвузлами та буфетними, спортивний та музичний зал, кабінети зображувальної діяльності, логопеда, психолога, методичний та медичний кабінети, харчблок (з приміщенням комори).

Виконавчим комітетом Ржищівської міської ради та відділом освіти приділяється постійна увага покращенню матеріально-технічної бази системи освіти. Для цього щорічно виділяються бюджетні кошти.

Протягом 2020-2021 навчального року за бюджетні кошти були виконані такі основні види робіт (фінансовий звіт додається):

· поточні ремонти коридорів, харчоблоку та господарських приміщень;

· поточні ремонти дитячих ігрових майданчиків та ігрових споруд;

· ремонт покрівлі спортивного залу;

· ремонт частини системи опалення в групі «Бджілка»

· вивіз твердих побутових відходів;

· проведення дератизації;

· перезарядка вогнегасників;

· придбання матеріалів (миючі, дезинфікуючі засіби, антисептики, ЗІЗ, одноразові рушнички);

Аналіз стану матеріально-технічної бази ЗДО

1. Загальна характеристика закладу

Кількість будівель / технічний стан Проектна потужність, рік забудови Фактична кількість дітей Кількість навчальних, підсобних, адміністративних приміщень / технічний стан
1 будівля (навчальний корпус); 3 споруди (господарська споруда, автономна газова котельня, погріб). Стан будівлі та споруд задовільний Проектна потужність – 140 дітей; рік забудови – 1968 124 6 групових кімнат із санвузлами та буфетними, спортивний та музичний зал, кабінети зображувальної діяльності, логопеда, психолога, методичний та медичний кабінети, харчблок (з приміщенням комори), кабінет завідуючої, пральня, каштелянська, загальний санвузол, 3 підсобних приміщення. Стан задовільний

2. Аналіз та технічний стан будівель та приміщень

Загальна характеристика Потребує ремонту
Кількість поверхів 2 поверхи 1-2 поверх - потребують ремонту сходові клітки (стіни, стеля)
Коридори В задовільному стані
Сходи В задовільному стані
Стан віконних блоків В задовільному стані Потребують встановлення додаткових секцій для провітрювання кабінет психолога (ресурсна кімната)
Санвузли В задовільному стані Потребують поточних ремонтів та заміни сантехніки в групових санвузлах (15 унітазів)
Харчоблок В задовільному стані Потребують заміни та придбання меблів та обладнання
Підсобні приміщення В задовільному стані
Медичний кабінет В задовільному стані Потребує поточного ремонту та придбання спеціалізованих меблів.
Групові кімнати В задовільному стані Потребують поточних ремонтів
Актова зала В задовільному стані Потребує поточного ремонту стеля та стіни.
Спортивна зала В задовільному стані Потребує поточного ремонту

3. Покрівля

Вид покрівлі Загальна характеристика Потребує ремонту
Металопрофіль Задовільний, 603 кв.м. Покрівля одноповерхової прибудови групи «Бджілка»

4. Загальна характеристика інженерних мереж

Тепломережа/технічний стан Водопостачання, водовідведення/ технічний стан Електромережа/технічний стан Прилади обліку/ технічний стан
Автономна. В задовільному стані Централізована. В задовільному стані Централізована. В задовільному стані В наявності. В задовільному стані

5. Загальна характеристика території

Загальна характеристика Технічний стан та потреба в ремонті
Загальна площа території 4500 кв.м. В задовільному стані
Площа асфальтового покриття 2100 кв.м. Потребує заміни
Сходи 4 входи, бетоновані Частково в задовільному стані Потребують капітального ремонту (група «Бджілка»)
Огорожа Металеві секції Частково в задовільному стані. Потребує заміни 10 секцій
Характеристика Малих Архітектурних форм (літніх альтанок) 4 шт. Стан задовільний
Контейнери для вивозу сміття / технічний стан, кількість 1 контейнера. Потребують заміни
Майданчик на твердій основі під контейнери для сміття В наявності. Стан задовільний
Освітлення (наявність стовпів, ламп та їх функціональність) Освітлення на входах приміщення В наявності стовпи, лампи не функціонують. Потребує ремонту електромережа.

6. Оснащення приміщень навчального закладу

Найменування В наявності Потреба
Групові кімнати (спеціальне навчальне обладнання / комп'ютерне обладнання, меблі) Забезпечені необхідною кількістю меблів, обладнання та наочності. Поточні ремонти
Кабінети (начальні та службові) Забезпечені необхідною кількістю меблів. В наявності мультимедійне обладнання, комп'ютерне обладнання. 3 комп'ютери підключені до мережі Інтернет.
Харчоблок (технологічне обладнання / господарчі товари) В наявності необхідне обладнання. Капітальний ремонт стін та підлоги. Технологічні меблі (столи – 3 шт. та стелажі – 2 шт.)
Медичний кабінет В наявності (ваги, кушетка, стіл письмовий, стелаж). Медичні препарати. Поточний ремонт, заміна меблів
Господарчий інвентар Навчальний заклад забезпечений господарчим інвентарем

Зміцнення матеріально-технічної бази – це одне з найголовніших питань функціонування закладу. Від цього залежить і якісний освітній процес, і здоров’я вихованців та педагогів, і дотримання правил пожежної безпеки, і санітарно-гігієнічний стан приміщень та утримання території закладу. Щорічно в ЗДО проводяться косметичні ремонти всіх груп, кабінетів, санвузлів, підсобних приміщень, частково ремонтується територія, господарські споруди.

Як і в кожній організації, так і в нашому закладі є проблеми, які потребують невідкладного вирішення. Ці проблеми зазначені вище.

7. Першочергові ремонтні роботи на 2021-2022 рік (розрахунки додаються):

· Капітальний ремонт погреба

· Капітальний ремонт сходів до групи «Бджілка»

· Віконна пластикова секція для провітрювання

· Поточні ремонти приміщень, кабінетів, дитячих ігрових майданчиків

· Ремонт системи опалення в групі «Капітошка»

· Капітальний ремонт огорожі

· Облаштування накриття для літньої сцени

· Капітальний ремонт асфальтового покриття

8. Першочергові придбання на 2021 рік (розрахунки додаються):

· Електрогазонокосарка

· Постільна білизна (100 комплектів)

· Столи виробничі для харчоблоку – 2 шт.

· Стелаж для посуду – 2 шт.

· Стелаж-сушка – 1 шт.

IV. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Станом на кінець травня 2021 року в закладі працює 37 осіб. З них:

- 7 помічників вихователя;

- медична сестра;

- 3 кухаря, завгосп, комірник, машиніст із прання білизни, двірник, 2 сторожа;

- 19 педагогів, у тому числі: вихователь-методист, практичний психолог (на 0,5 ставки), музичний керівник, художній керівник, інструктор із фізвиховання, 11 вихователів, 3 асистента вихователя.

1. Кількісний склад працівників навчального закладу (кількість штатних одиниць за штатним розписом, кількість фактично зайнятих посад; кількість обслуговуючого персоналу)

Облікова кількість штатних працівників, осіб Кількість посад, од
усього з них за штатним розписом фактично зайнятих
жінки особи у віці особи, що закінчили вищі навчальні заклади
до 35 років 60 років і старше І–ІІ рівнів акредитації ІІІ–ІV рівнів акредитації
Усього 37 34 11 6 24 15 45,00 40,50
у тому числі педагогічний персонал 19 19 9 2 5 14 22,00 19,50
з них завідувачі 1 1 - - - 1
вихователі 11 11 5 2 5 6
вихователі-методисти 1 1 - - - 1
практичні психологи - - - - - -
соціальні педагоги - - - - - -
асистенти вихователів в інклюзивних групах 3 1 2 - - 2
інший педагогічний персонал 3 4 3 - - 4
технічний персонал 19 15 1 4 19 1 23,00 21,00

2. Якісний склад педагогічних працівників (кількість педагогічних працівників за їх освітньо-кваліфікаційним рівнем, стажем роботи; наявністю кваліфікаційних категорій, педагогічних звань)

Серед педагогічних працівників – 13 осіб (72%) мають вищу педагогічну освіту.

Склад педагогічних працівників по кваліфікаційним категоріям:

- «спеціаліст вищої категорії» – 3 педагога

- «спеціаліст І категорії» - 5 педагогів

- «спеціаліст ІІ категорії» - 4 педагоги

- «спеціаліст» – 7 педагогів

- педагогічне звання: «Вихователь-методист» - 1 педагог

«Старший вихователь» - 1 педагог.

Стаж роботи педагогічних працівників на звітний період становить:

до 3-років – 1 особа;

3 роки і більше – 3 особи;

10 років і більше – 9 осіб;

20 років і більше – 3 особи;

30 років і більше – 3 особи.

Колектив закладу на 50% складається із молоді до 35 років.

V. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року №298/227.

Режим та графіки харчування вихованців залежать від режиму роботи дошкільного навчального закладу і затверджуються завідуючою ДНЗ. Загальне керівництво організацією харчування здійснює завідуюча дошкільного навчального закладу.

Для ефективного функціонування системи безпечності харчових продуктів та контролю за небезпечними факторами з вересня 2019 року в закладі освіти розпочався процес вивчення та впровадження системи НАССР, зокрема робота по розробці програм-передумов. Мета програми-передумови— зменшення ризику перехресного забруднення шляхом належного планування та організації потоків руху неперероблених, частково перероблених та перероблених харчових продуктів, допоміжних матеріалів для переробки харчових продуктів, предметів і матеріалів, що контактують з харчовими продуктами, персоналу так, щоб вони не несли загрозу безпечності продуктів.

Заклад освіти планує запровадити програми-передумови з урахуванням асортименту харчових продуктів, технологічних процесів і специфіки роботи харчоблоку.

Харчоблок ДНЗ «Сонечко» має основний необхідний набір приміщень, розрахований на роботі з сировини: гарячий цех, приміщення для видачі їжі, цех первинної обробки овочів, приміщення для миття кухонного та столового посуду, комори для сипучих продуктів, овочів, збереження продуктів, що швидко псуються з холодильними камерами (м’ясо- рибна, молочно продукція, гастрономія, фруктова), завантажувальна, роздягальня для персоналу.

Особливістю розміщення приміщень харчоблоку ДНЗ (виробничих, допоміжних та побутових) є їх суміщеність та розведення технологічних процесів, робіт та руху персоналу у часі.

Планування приміщень, а також обладнання для здійснення технологічних і допоміжних процесів, по максимуму проведене відповідно до логічної послідовності операцій технологічного процесу та необхідних рівнів
чистоти. Прибирання, миття й дезінфекція проводиться згідно графіка щоденно, а також – по мірі забруднення. Проведення ремонтних робіт здійснюється виключно в період призупинення процесів приготування їжі в ЗДО (літній період).

Зменшення ризику перехресного забруднення здійснюється шляхом організації розмежування в часі потоків руху харчових продуктів, допоміжних матеріалів, предметів і матеріалів, що контактують із харчовими продуктами, персоналу, так, щоб вони не несли загрозу безпечності продуктів (про що в наявності визначені чіткі графіки прибирання та дезінфекції).

Опис приміщень харчоблоку ДНЗ наведено у Таблиці 1.


Таблиця 1

Приміщення харчоблоку Площа, м2 Технологічний процес Технологічне обладнання Примітка
Завантажувальна 3,9 Приймання продуктів та продовольчої сировини Відсутнє Суміщене
Комора (для сипучих продуктів, збереження продуктів, що швидко псуються з холодильними камерами) 11,9 Сортування Зважування Розпаковування Зберігання Охолодження Заморожування Дозування Холодильні та морозильні камери Ваги для сирої та готової продукції Суміщене
Цех первинної обробки овочів/ приміщення для миття кухонного посуду 11 Зачищення та первинна обробка продуктів та продовольчої сировини Водонагрівач Мийки технологічні Суміщене
Гарячий цех Приміщення для видачі їжі 14 Підготовка до термічної обробки (нарізання, подрібнення, шинкування тощо) Дозування Приготування, термічна обробка Фасування Видача Ваги для готової продукції Електроплити Витяжка Електром’ясорубки для сирої та готової продукції Суміщене
Роздягальна для персоналу 2,6 Відсутнє

Харчоблок ДНЗ обладнаний необхідним мінімумом технологічного обладнання, столами для обробки продуктів харчування, стелажами, в справному стані, з метою дотримання технологічних процесів.

Технологічне обладнання розміщено на харчоблоці у відповідності до технологічних процесів в належній послідовності.

Технологічне обладнання, виробничі столи та інше устаткування, мають відповідне маркуванням щодо їх використання.

Комунікації харчоблоку перебувають у задовільному стані..

Система водопостачання – централізована (від міських мереж). Стан водогінної мережі – задовільний.

Система каналізування (водовідведення) – централізовані (від міських мереж). Стан мережі водовідведення – задовільний.

Системи вентиляції – природна та штучна припливно – витяжна.

Природна вентиляція приміщень здійснюється через вікна та є доступними для очищення.

На харчоблоці встановлена професійна витяжка в справному стані.

Конструкції витяжки встановлено так, що вони є легкодоступними для очищення.

Організовано систематичний огляд, очищення від забруднення – щотижня та за потребою.

Ризики виникнення забруднення харчових продуктів від повітря – виключено.

Система електропостачання – централізована.

Системи освітлення – природне і штучне. Створені умови забезпечують належне освітлення, та не створюють загрози забруднення:

Виключено розміщення світильників над плитами (крім спеціального на витяжці), технологічним обладнанням, виробничими столами.

Освітлювальні прилади в приміщеннях харчоблоку захищені захисною арматурою.

Лампи, що перегоріли, підлягають своєчасній заміні.

Вода, що постачається в заклад дошкільної освіти, яка є інгредієнтом ними відповідає вимогам Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10). З метою оцінки відповідності якості води, передбачено проведення лабораторних досліджень зразків води з мережі харчоблоку перед початком навчального року та з періодичністю згідно ДСанПіН 2.2.4-171-10. Якість та безпечність води підтверджується протоколами лабораторного дослідження на санітарно-хімічні показники, результатами мікробіологічного дослідження (додаються).

В закладі організовано проведення:

профілактичних оглядів системи водопостачання – щороку (перед початком навчального року);

ревізії та ремонтних робіт за потребою;

позачергових лабораторних досліджень зразків води з мережі водопостачання в разі поривів водогону - після закінчення ремонтних робіт з мережі водопостачання у закладі.

Послуги з водозабезпечення надаються Ржищівським КП «КПП» Ржищівським КП «КПП», яке забезпечує заходи щодо утримання, дезінфекції та підтримання якості води у відповідності до вимог.

Щодня усі приміщення харчоблоку прибираються з використанням мийних засобів; Один раз на тиждень - генеральне прибирання приміщень проводиться наприкінці тижня з використанням мийних засобів;

Один раз на місяць проводиться генеральне прибирання (опалювальних приладів, підвіконь, стін тощо) із застосуванням мийних і дезінфекційних засобів; В умовах ускладнення епідемічної ситуації з метою попередження поширення інфекційних хвороб проводяться профілактичні заходи, у тому числі: миття підлоги приміщень 1 раз наприкінці кожного дня із застосуванням дезінфекційних засобів.

В закладі дошкільної освіти наявна медична сестра, яка здійснює контроль за дотриманням персоналом правил особистої гігієни.

В ДНЗ створені умови для дотримання особистої гігієни персоналом:

- рукомийники забезпечені холодною та гарячою проточною водою;

- біля рукомийників наявні мило, деззасіб для обробки рук, рушники, інструкція для миття та обробки рук;

- забезпечені санітарним та спеціальним одягом.

Вся купована харчова продукція, що надходить до ДНЗ, підлягає перевірці на відповідність супровідній та нормативній документації (внутрішньої та зовнішньої), а також вимогам укладених договорів та інших домовленостей (далі – встановленим вимогам).

Вхідний контроль проводиться з метою запобігання запуску у виробництво продукції, яка не відповідає встановленим вимогам.

Вхідний контроль здійснюють відповідальні особи ДНЗ (в залежності від типу продукції), а саме:

Комірник:

- контролює умови доставки продуктів харчування та продовольчої сировини до закладу,

- відповідає за якість та асортимент продуктів харчування та продовольчої
сировини, які прийнято до закладу;

- відповідає за додержання вимог санітарного законодавства при їх зберіганні;

- здійснює їх облік у Книзі складського обліку;

- несе повну матеріальну відповідальність за приймання, зберігання та видачу продуктів харчування і тари, додержання умов зберігання і термінів реалізації продуктів харчування та продовольчої сировини.

Медична сестра:

- під час приймання комірником (кухарем) продуктів харчування та продовольчої сировини, які надходять до закладу, контролює їх безпечність та якість;

- робить відповідні записи у Журналі бракеражу сирої продукції за термінами реалізації і умовами зберігання.

Під час вхідного контролю продуктів харчування перевіряється:

- наявність супровідної документації (належним чином оформленої та в необхідній кількості);

- кількість та асортимент закупленої продукції на відповідність інформації супровідних документів;

- якість закупленої продукції на відповідність вимогам законодавчої та нормативної документації, а також положенням договорів та інших домовленостей (Продукти харчування перевіряються візуально, згідно сертифікатів та паспортів підприємств-постачальників. Оцінка якості продуктів харчування і продовольчої сировини проводиться за зовнішнім виглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією (п. 4.4 Інструкції).

- При встановленні недоброякісності будь-якого продукту комісією з бракеражу продуктів харчування і продовольчої сировини складається акт бракеражу у 3-х примірниках, аналогічно, як і на продукти з великим (понад стандартний) відсотком відходів. Недоброякісна продукція разом із актом, що підтверджує недоброякісність, повертається постачальнику.

Для оцінювання постачальників та визначення їх рейтингу в ДНЗ використовуються наступні основні критерії:

v рівень якості та безпечності продукції порівняно з ринковими або власними вимогами;

v ділова репутація постачальника (стабільність функціонування, відповідальність щодо виконання зобов’язань, політика ціноутворення, платоспроможність, кваліфікація персоналу);

v наявність пакету необхідної документації на продукцію;

v форма та умови розрахунків;

v дотримання умов та термінів поставок;

v досвід минулої співпраці.

ДНЗ вживає заходи щодо збереження та підтримання належної якості сировини, ХП, допоміжних матеріалів та готової продукції на всіх етапах виробничого процесу.

Умови зберігання ХП, сировини, допоміжних матеріалів та готової продукції щоденно контролюються на відповідність вимогам нормативних документів та інших встановлених вимог.

Складування та зберігання харчових продуктів (ХП), сировини, допоміжних матеріалів та готової продукції здійснюється у відповідності з вимогами нормативних документів на продукцію.

Приміщення комори, де зберігається сировина, ХП та готова продукція, оснащене повіреними та ідентифікованими засобами вимірювальної техніки (вагами, термометрами, тощо).

В дошкільному закладі складається Примірне двотижневе меню (Ф-09) на зимово-весняний і літньо-осінній періоди року або на кожен сезон року, яке затверджується керівником навчального закладу та погоджується територіальним органом Держпродспоживслужби.

У разі внесення змін примірне двотижневе меню повторно погоджується з Держпродспоживслужбою.

Здійснюється щоденний контроль дотримання примірного двотижневого меню шляхом записів в меню-розкладці, журналі бракеражу готової продукції .

У разі виникнення невідповідності: доповісти керівнику закладу та/або медпрацівнику, який робить запис у Журналі бракеражу готової продукції про заборону видачі та корегування; здійснюється контроль виконання усунення невідповідності; медпрацівник проводить навчання з персоналом щодо дотримання примірного двотижневого меню.

Медична сестра контролює наявність та ведення документації: Примірне двотижневе меню; Меню – розклад; Журнал бракеражу готової продукції; Картотека страв; Журнал гігієнічного навчання.

Медична сестра контролює наявність та актуалізацію картотеки страв за групами:

- Холодні страви;

- Перші страви;

- Страви з м’яса;

- Страви з птиці;

- Страви з риби;

- Страви із сиру кисломолочного;

- Страви з яєць;

- Овочеві страви та гарніри;

- Страви з круп та макаронних виробів;

- Страви з борошна;

- Напої.

Меню-розклад складається щодня на кожний наступний день медичною сестрою відповідно до наявності продуктів харчування та з урахуванням примірного двотижневого меню, картотеки страв;

Меню-розклад складається окремо для двох вікових груп - дітей віком до 3 років та дітей віком від 3 до 6(7) років відповідно до затверджених норм харчування. В меню-розкладі зазначається кількість порцій для дітей до 3 років, дітей віком від 3 до 6(7) років та дітей, на яких поширюються пільги. Кількість продуктів (вага брутто), що використовуються, записується у меню-розкладі у вигляді дробу: у чисельнику - на одну дитину, у знаменнику - на всіх дітей.

В меню – розкладі обов'язково вказується повна назва страв та їх теоретичний вихід для кожної вікової групи.

При здійсненні щоденного контролю дотримання вимог щодо меню-розкладу враховують біологічний, хімічний фактори та алергени.

У разі виникнення невідповідності: Доповісти керівнику закладу; Медпрацівнику вжити заходи щодо корегування дій у відповідності до вимог.

Здійснюється контроль щодо правильного поєднання продуктів і страв

Проводиться контроль дотримання вимог щодо заборони замовляти, приймати та використовувати небезпечні харчові продукти (за переліком):

- кислого молока ("самоквасу"),

- холодців, м'ясних і рибних салатів,

- холодників, паштетів, зельців, форшмаку,

- виробів у фритюрі у тому числі чіпси,

- макаронів "по-флотськи" з сиром м'яким або м'ясом,

- млинців з сиром м'яким або м'ясом,

- кремів, кремові вироби,

- вершково-рослинні масла та масла з доданням будь-якої іншої сировини (риби, морепродуктів тощо

- морсів, напоїв з штучними барвниками та ароматизаторами, газованих напоїв, а також напоїв і соків непромислового виготовлення, квас, натуральну каву;

- м'ясо та яйця водоплавної птиці, м'ясо, яке не пройшло ветеринарного контролю, м'ясні обрізки, субпродукти (діафрагму, кров, легені, нирки, голови тощо), за винятком печінки та язика, а також свинину жирну, свинячі баки,

- річкову та копчену рибу,

- гриби,

- соуси, перець, майонез,

- вироби швидкого приготування,

- продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, підсилювачі смаку, консерванти,

- сардельки, сосиски, варені ковбаси нижче 1 ґатунку;

- молоко жирністю від 2,5 до 3,2% для дітей старше 3-х років;

- масло вершкове жирністю не нижче 72,5%,

- сир кисломолочний - жирністю від 9% (напівжирний) до 18%, сметана - жирністю 15%, 20%;

- продукти недоброякісні або сумнівної якості із закінченим терміном придатності або на межі його закінчення.

Шодня в інформаційних куточках вивішується меню із зазначенням виходу страв. Частота та обсяг завозу продуктів харчування і продовольчої сировини в ДНЗ залежати від терміну їх реалізації та кількості дітей, які відвідують заклад, при цьому частота завозу становить 1-2 рази на тиждень.

Відповідно до примірного двотижневого меню комірником надається попереднє замовлення на продукти до постачальників продуктів харчування і продовольчої сировини. Постачальниками продуктів на момент звітування в закладі зареєстровані:

Найменування постачальника (юридична особа чи фізична особа – підприємець) Код постачальника за ЄДРПОУ Місцезнаходження постачальника (юридичної особи або місце проживання ФОП) Адреса потужностей (за наявності постужностей) Реєстраційний номер потужностей оператора ринку (у разі присвоєння)
Приватне акціонерне товариство «Кагма» 00445883 вул.Столична, буд.14, м.Кагарлик, Київська обл. 09201 вул.Столична, буд.14, м.Кагарлик, Київська обл. 09201 r-UA-10-06-05
ФОП Трухан Валентина Іванівна 2315205260 вул. Т.Шевченка, 86, кв. 3, м.Ржищів, Київська обл., 09230 вул. Т.Шевченка, 86, кв. 3, м.Ржищів, Київська обл., 09230 r- UA - 10-06-295
ФОП Косяк Г.М. 1950808905 вул..Шевченка ,5-Б ,с.Стайки Київська обл.,09210 вул..Шевченка ,5-Б ,с.Стайки Київська обл.,09210 r-UA-10-06-440
ТОВ «Ржищівська кондитерська фабрика» 43382820 вул..Ярослава Мудрого,21,м.Ржищів,Київська обл.,09230 вул..Ярослава Мудрого,21,м.Ржищів,Київська обл.,09230 r-UA-10-06-338
ФОП Ярко Олена Ігорівна 3046311944 вул..Соборна,11 кв.7,м.Ржищів,Київська обл.,09230 вул..Соборна,11 кв.7,м.Ржищів,Київська обл.,09230 r-UA-10-06-580
ТОВ « Торговий дім « Київхліб» 41202432 вул.Костянтинівська,64 м.Київ,04080 вул.Костянтинівська,64 м.Київ,04080 r-UA-26-26-8451

Видача готових страв із харчоблоку здійснюється тільки після зняття проби медсестрою або при її відсутності вихователем-методистом, згідно наказу по закладу освіти.

Поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку вивішено графіки видачі їжі (відповідно віку дітей) та денне меню із зазначенням виходу кожної страви, яке завірено завідуючою і медсестрою. Перед харчоблоком і в групах (буфетних кімнатах) в наявності таблиці, в яких визначається об'єм порції, що мають отримати діти кожної з вікових груп.

На харчоблоці наявні інструкції щодо правил миття кухонного посуду, інвентарю та обладнання.

У закладі не зафіксовано застосування пощербленого посуду та емальованого з пошкодженою емаллю. Кількість столового посуду у групах відповідає кількості дітей за списком.

Завідуюча та медсестра регулярно контролюють додержання санітарного, протиепідемічного режиму на харчоблоці, дотримання меню, якість та безпеку страв, проводять санітарно-просвітницьку роботу серед персоналу і батьків з питань раціонального харчування.

Їжа видається із харчоблоку у суворо визначений час, помічники вихователів груп у чистому санітарному одязі (халат, фартух, хустка), чистими руками доставляють їжу у групи лише у промаркованих, закритих кришками відрах і каструлях. Час видачі готових страв з харчоблоку збігається з графіком видачі їжі та режимами дня груп. При розподілі страв на порції враховується вік дитини і індивідуальні особливості: апетит, стан здоров'я, сприймання продуктів.

Тривалість сніданку, підвечірку і вечері - по 20 хв., обіду - 25-30 хв. Об'єм їжі відповідає віку дитини.

Вихователі, помічники вихователів, які беруть участь в організації харчування дітей, ознайомлені з питаннями гігієнічного та естетичного виховання дітей. Починаючи з раннього віку дитини, приділяють постійну увагу вихованню культурно-гігієнічних навичок під час вживання їжі. За кожною дитиною закріплене постійне місце за столом. Перед кожним прийомом їжі стіл сервірують згідно з меню. Дітей привчають сідати за стіл охайними, з чистими руками.

При організації харчування у ДНЗ додержуються принципів наступності, єдності вимог в дошкільному навчальному закладі і в родині.

Питання раціонального харчування дітей розглядається на батьківських зборах, консультацій для батьків, висвітлюються на сайті закладу та у інформаційних куточках.

Згідно рішення виконавчого комітету Ржищівської міської ради від 25.01.2021 р. № 11 «Про встановлення вартості харчування в закладах освіти Ржищівської міської ОТГ», наказу міського відділу освіти від 26.01.2021 року № 16 «Про встановлення вартості харчування в закладах освіти Ржищівської міської ОТГ» з 01.02.2021 року встановлено вартість харчування в закладах дошкільної освіти громади в розмірі 45 (сорок п’ять) грн.. Плата за харчування в закладах дошкільної освіти міста Ржищів здійснюється шляхом співфінансування з місцевого бюджету - 40 % та 60% - батьківських коштів.

На підставі Закону України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», наказу Мінагрополітики України від 17.11.2020 № 2347 «Про затвердження Методичних настанов щодо розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечнихфакторів та контролю у критичних точках в закладах освіти», Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.04 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», спільних наказів Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», з метою організації повноцінного, якісного харчування вихованців навчального закладу у 2021 році, було проведено аналіз харчування дітей за 2020 рік. Аналіз показав, що у дошкільному закладі постійно контролюється якість продуктів від постачальників, про що свідчить вся наявна документація.

З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь серед дітей, здійснюється суворий контроль за умовами зберігання, дотримання строків реалізації продуктів й технології приготування їжі. Регулярно проводиться зняття проб їжі, виставляються добові проби. Виконуючими обов’язки медсестри ведеться документація стосовно харчування дітей, згідно номенклатури справ. Для правильної організації раціонального харчування дітей, на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складається щоденне меню.

На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину проводиться аналіз та корекція виконання натуральних норм харчування.

Виконання норм харчування за рік та порівняльний аналіз за 2019-2020 та 5 місяців 2021 року наведено у таблицях 1-3.

Таблиця 1. Середній показник виконання щоденних норм продуктів за 2020 рік

№ з/п Назва продукту Норма в день на 1 дитину, г Середній показник помісячно, г Середній показник за рік, г Відсоток виконання
01 02 03 07 08 09 10 11 12
1 ОВОЧІ 230 232 247 225 268 243 243 279 248 225 246 107
2 КАРТОПЛЯ 190 247 232 196 442 201 201 208 211 214 239 125
3 ХЛІБ 40 49 47 41 69 41 41 41 44 40 46 115
4 БАТОН (ПЕЧИВО) 80 42 48 47 64 57 57 58 63 66 56 70
5 СИР ТВЕРДИЙ 5 4 5 5 6 6 6 4 5 6 6 120
6 МАСЛО ВЕРШК. 21 19 21 19 20 21 21 20 21 20 20 95
7 МОЛОКО 400 194 224 247 195 256 256 312 311 291 254 64
8 СМЕТАНА 10 8 11 6 14 8 8 10 10 9 9 90
9 СИР К/М 45 26 35 29 38 29 29 36 34 35 32 71
10 М"ЯСО 100 88 99 101 76 76 76 85 88 82 86 86
11 РИБА 45 30 32 28 30 31 31 27 32 29 30 67
12 КРУПИ (вермішель) 45 77 85 105 69 58 58 69 66 67 73 162
13 ОЛІЯ 9 10 9 10 10 9 9 10 10 9 10 111
14 СУХОФРУКТИ 10 7 9 8 4,5 0 0 3 11 5 5 50
15 СІК 70 55 54 22 78 83 83 97 90 73 71 101
16 ФРУКТИ 100 42 47 71 71 85 85 51 0 0 50 50
17 ЦУКОР 45 43 46 40 48 45 45 46 45 45 45 100
18 ЯЙЦЯ 20 8 11 9 15 13 13 16 12 10 12 60

Таблиця 2. Порівняльна таблиця виконання норм харчування за 2019-2020 роки

Назва продукту 2019 рік, (%) 2020 рік, (%) Дефіцит (-); надлишок (+)
М’ясо 93 86 -7
Риба 70 67 -3
Масло вершкове 98 95 -3
Молоко 56 64 +8
Сир к/м 53 71 +18
Яйця 64 60 -4
Сир твердий 101 120 +19
Фрукти,соки 64 50 -14
Овочі 98 101 +3

Таблиця 3. Виконання норм харчування за 4 місяці 2021 року

Назва продукту Норма в день на 1 дитину, г Середній показник помісячно, г Середній показник, г Відсоток виконання
01 02 03 04
1 ОВОЧІ 230 272 256 172 277 245 106
2 КАРТОПЛЯ 190 241 238 280 349 275 145
3 ХЛІБ 40 45 45 48 56 49 123
4 БАТОН (ПЕЧИВО) 80 65 64 94 113 84 105
5 СИР ТВЕРДИЙ 5 1 7 10 14 8 160
6 МАСЛО ВЕРШК. 21 20 20 20 21 20 95
7 МОЛОКО 400 256 232 226 286 250 63
8 СМЕТАНА 10 11 8 10 14 11 110
9 СИР К/М 45 32 33 37 56 40 89
10 М"ЯСО (сосиски) 100 82 72 85 103 86 86
11 РИБА 45 23 28 33 39 31 69
12 КРУПИ (вермішель) 45 61 61 60 72 64 142
13 ОЛІЯ 9 9 9 9 12 10 111
14 СУХОФРУКТИ 10 8 8 6 11 8 80
15 СІК 70 63 29 65 111 67 96
16 ФРУКТИ 100 8 19 25 0 13 13
17 ЦУКОР 45 46 46 45 54 48 106
18 ЯЙЦЯ 20 15 17 18 23 18 90

Коливання показників виконання норм харчування відбувається у зв’язку із змінами у вартості продуктів харчування та залежать від встановленої вартості дітодня.

VI. АНАЛІЗ ОСВІТНЬОЇ ТА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ, РОБОТА З БАТЬКАМИ

Упродовж 2020-2021 навчального року зусилля педагогічного колективу закладу були спрямовані на вирішення науково-методичної проблеми, ухваленої засіданням педагогічної ради №3 від 30.03.2018 р. «Інтеграція традиційних та інноваційних педтехнологій для формування життєтворчої особистості дитини», заходи з реалізації якої окреслені в програмі розвитку ЗДО «Сонечко» на 2018-2021 н.р. Протягом навчального року зусилля педагогічного колективу закладу були спрямовані на її вирішення.

Керуючись основними положеннями нормативних документів, які визначають сучасну законодавчу базу й методичне забезпечення дошкільної освіти, та планом роботи на 2020-2021 навчальний рік, колектив закладу зосередив увагу на пошук оптимальних способів навчання та виховання дітей, збереження та зміцнення їх фізичного й психічного здоров’я, створення необхідних передумов для досягнення кожним дошкільником реально можливого для нього в даний період рівня успішності, але не нижчого, ніж передбачено державними освітніми програмами.

Здійснення освітньої роботи з дітьми, а також врахування запитів батьків і громади спрямувало заходи, які проводилися в закладі, на виконання таких пріоритетних завдань:

· Забезпечення умов для надання якісної та доступної освіти, гармонійного і різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору, формування життєвої компетентність вихованців на засадах Державного стандарту, впроваджуючи ефективні засоби та сучасні технології навчання.

· Продовжувати забезпечувати умови якісного інклюзивного виховання та розвитку дітей з особливими освітніми потребам.

· Оптимізувати освітню роботу з формування життєвої компетентності дошкільників засобами LEGO – технології.

· Формувати мовленнєві компетенції дошкільників засобами інноваційних педагогічних технологій

Сприяти розширенню форм та видів співпраці з родинами, прозорості та відкритості роботи закладу через роботу веб-сайту, соціальних мереж та ін. Заклад дошкільної освіти здійснював протягом навчального року свою діяльність відповідно до річного плану, який погоджено педагогічною радою закладу №1 від 20.08.2020 року. Річне планування відповідало завданням дошкільної освіти: керується нормативними документами з дошкільної освіти; відповідає сучасним вимогам наукових досягнень, передовому педагогічному досвіду; визначає перспективу розвитку дошкільного закладу; актуальні пріоритетні завдання, шляхи та засоби реалізації цих завдань через кожний розділ плану, враховуючи особливості та можливості дошкільного закладу.

Освітня діяльність у закладі здійснюється згідно з переліком освітніх програм та навчально-методичних посібників, що можуть бути використані в закладі дошкільної освіти, затвердженому Міністерством освіти і науки України на 2020-2021 навчальний рік, за освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина», парціальними програмами «Україна – моя Батьківщина», Шевчук А.С. «Дитяча хореографія».

В усіх педагогів в наявності календарне та перспективне планування освітньої діяльності з дітьми, затверджене вихователем-методистом на початок кожного триместру. Перспективне планування змістовне та конкретне, реалізує планові завдання річного плану роботи дошкільного закладу на поточний рік.

Проаналізувавши організацію роботи щодо виконання річних завдань, визначено, що педагоги закладу працюють систематично та досягли певних результатів. Зорієнтованість педагогів на особистість стала основою реалізації кожною дитиною свого природного потенціалу, збалансованості фізичного, інтелектуального, вольового та морально-духовного розвитку вихованців.

У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, заклад дошкільної освіти «Сонечко» в 2020-2021 н.р. працював в умовах дотримання карантинних заходів визначених постановою Головного державного санітарного лікаря України 22 вересня 2020 року № 55 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)». Всі учасники освітнього процесу дотримувалися протиепідеміологічних вимог і рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо особливостей організації освітнього процесу в період карантину.

Восени та навесні в зв’язку з збільшенням хворих на COVID-19 ЗДО «Сонечко» працював у дистанційному режимі. В цей час працівники закладу працювали дистанційно межах робочого часу, вони виконували свої професійні обов'язки, організовували освітній процес, складали плани самоосвіти, розробляли конспекти занять, свят, розваг, виготовляли дидактичні ігри та посібники відповідно до освітньої програми тощо.

В умовах карантину педагогами закладу налагоджено тісну взаємодію із батьками вихованців. Зокрема, розроблені рекомендації, щодо дистанційної роботи з дітьми дошкільного віку, проводилися консультації з батьками вихованців щодо організації освітньої діяльності вдома, розпорядку дня, харчування дитини тощо. Контактування з батьками та вихованцями під час дистанційної роботи здійснювалося за допомогою спілкування у групах в соціальних мережах, мобільних додатках, за допомогою електронної пошти тощо.

Крім того, педагоги закладу дошкільної освіти протягом навчального року розміщували в онлайн спільнотах вікових груп завдання, відео-заняття, розвиваючі матеріали, відповідно до плану роботи складеного за освітньою програмою на навчальний рік.

Для налагодження тісної співпраці з родинами вихованців, колективу закладу в умовах дотримання карантинних обмежень, функціонувала сторінки на WEB-сайті закладу «Протиепідемічні заходи в умовах карантину», «Організація діяльності дитини під час карантину», «Дистанційне навчання»

Педагогічні кадри

В закладі працюють: 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 11 вихователів, 1 музичний керівник, 1 вчитель-логопед, 1 інструктор з фізичного виховання, 3 асистенти вихователя в групах з інклюзивним навчанням. Для здійснення психолого-педагогічної підтримки в закладі працює практичний психолог.

Аналізуючи освітній рівень, слід відмітити, що 13 педагогів мають вищу освіту, а 6- середню спеціальну. Це відображено в діаграмі:

За стажем роботи переважають досвідчені педагогічні працівники, які працюють в ДНЗ понад 10 років.

В закладі постійно ведеться робота щодо підвищення освітнього рівня педагогічних працівників.

Важливою формою підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів ЗДО є курсова перепідготовка та атестація.

Підлягали атестації у 2020-2021 н.р. 3 педагогічні працівники. Протягом навчального року було проведено 3 засідання атестаційної комісії.

Атестаційною комісією І рівня при ЗДО було атестовано – 3 педагогічних працівників.

Відповідно до рішення атестаційної комісії: 1 педагогу присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст ІІ категорії»(Куріцина В.С.) , 2 педагогам- присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст І категорії»(Швець Ю.В., Зубкова К.О.)

Порушень вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників не було.

Відповідно до графіку проходження курсів перекваліфікації у поточному році підвищили свій професійний рівень 9 педагогів: Терещенко Т.В., Апончук І.В., Тріщун Н.А., Проскуріна Т.В., Миненко І.В., Куріцина В.С., Колосовська М.О., Швець Ю.В., Зубкова К.О.

Серед педагогів закладу педагогічне звання «старший вихователь» має вихователь-методист Ільєнко Павлина Олексіївна та звання «вихователь-методист» має музичний керівник закладу Окута Людмила Олександрівна.

За результатами атестацій кваліфікаційний рівень педагогічних кадрів ЗДО «Сонечко» має такий вигляд:

Методична робота

Методична робота з педагогічними кадрами у 2020-2021 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Кількісний і якісний аналіз оцінювання рівня організації методичної служби в ЗДО показав, що всі форми методичної роботи (педагогічні ради, консультації, семінари, семінари-практикуми, тренінгові заняття, майстер-класи, колективні перегляди занять тощо ) носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх інноваційної компетентності.

З метою вирішення поставлених завдань перед колективом упродовж 2020-2021 навчального року було проведені 4 педагогічні ради.

Педагогічна рада в закладі дошкільної освіти «Сонечко» керується у своїй діяльності Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Положенням про дошкільний навчальний заклад", статутом дошкільного навчального закладу. Повноваження педагогічної ради визначають також чинні нормативні документи, що стосуються діяльності дошкільного навчального закладу.

Педагогічна рада дошкільного навчального закладу: оцінює результативність реалізації виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей по кожній віковій групі; розглядає питання удосконалення організації освітньої діяльності; визначає план роботи ЗДО та педагогічне навантаження працівників; затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей; обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у освітню діяльність досягнень науки і передового педагогічного досвіду; визначає шляхи співпраці дошкільного навчального закладу з сім’єю; розглядає питання морального та матеріального заохочення працівників; заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію; розглядає інші питання.

Впродовж 2020-2021 н.р. були проведені 4 засідання педагогічної ради: «Основні завдання та пріоритети роботи дошкільного закладу на 2020–2021 навчальний рік», «Дошкільнятам з особливими освітніми потребами – рівний доступ до якісної освіти» , «LEGO - технологія як ефективний освітній ресурс формування життєвої компетентності дошкільників», «Реалії та перспективи діяльності дошкільного закладу» (круглий стіл)

На даних засіданнях обговорювалися питання перспективного планування освітньої діяльності, заслуховувалися результати аналітичної діяльності, проводилися контрольні анкетування вихователів та інші форми роботи з кадрами. Для повного розкриття питань винесених на засідання педагогічних рад з колективом проведений ряд методичних заходів.

Педагогічній раді на тему «Дошкільнятам з особливими освітніми потребами – рівний доступ до якісної освіти» передував семінар-тренінг «Інклюзивне навчання: практикум для вихователів», методичне обєднання «LEGO-конструювання, як засіб формування навичок дослідницької діяльності у дітей з особливими освітніми потребами»

До педагогічної ради на тему «LEGO - технологія як ефективний освітній ресурс формування життєвої компетентності дошкільників» проведений семінар «LEGO-технологія ― чарівні цеглинки успіху», майстер - клас з логіко-математичного розвитку дошкільників засобами конструктора LEGO «Математичний LEGO-калейдоскоп»

До педагогічних рад здійснювався аналіз освітньої діяльності відповідно до теми засідання.

Тісно пов’язані з методичними заходами, пам’ятними датами, наказами міського відділу освіти, протягом навчального року проходили тематичні тижні:

Тиждень дошкілля, Козацькому роду нема переводу, Осінній тиждень безпеки дитини, Тиждень безпеки дорожнього руху, Великі права маленької дитини, Математика навколо нас, Тиждень психології, Весняний тиждень безпеки дитини та ін.

Відповідно до відзначення календарних свят організовані тематичні дні :

01.09 - «1 вересня - День знань»

25.09 - «День дошкілля»

15.10 – До Всесвітнього дня математики тематичний день «Веселий рахунок»

12.02- «День дружби»

01.04- «День гумору»

07.05- «День матері»

18.05 - «День Музеїв»

01.06- «День захисту дітей»

Протягом навчального року здійснювалася аналітична діяльність освітньої процесу. Результати контролю висвітлювалися на засіданнях педагогічних рад, педагогічних годин.

Протягом року в ЗДО здійснювалась робота методичної служби з самоосвіти педагогів. Чітко окреслено 2 основні напрямки роботи педагогів з самоосвіти:

- самоосвіта педагогів з різних аспектів життєдіяльності дітей;

- поглиблена індивідуальна робота над науково-методичною проблемою.

Окрім самоосвіти в ЗДО використовувались й інші форми підвищення науково-теоретичного рівня педагогів, проте в зв’язку з карантинними обмеженнями більшість з них були в онлайн форматі: відвідування методичних об’єднань, педагогічних майстерень, семінарів практикумів, майстер класів, вивчення прогресивного педагогічного досвіду з актуальних проблем дошкільної освіти засобами Інтернет-ресурсів.

Педагогічний колектив дошкільного закладу постійно працював над підвищенням свого професійного рівня. Робота над яким відображена у щоденниках із самоосвіти. На протязі року вихователем методистом та практичним психологом, відповідно до річного плану роботи, проводились консультації: «Про причини труднощів в адаптації дитини. Шляхи сумісної взаємодії в їх подоланні.», «Організація освітньої діяльності з дітьми в ЗДО відповідно до вимог освітніх програм, затверджених МОН України», «Чи можливо організувати роботу з дистанційного навчання в закладах дошкільної освіти?», «Організація прогулянок в ЗДО», «Лего-технології в роботі з дітьми, які мають порушення мовлення», «Формування толерантності у дітей дошкільного віку», «Створення фундаменту успішності дитини в умовах Нової української школи»,« Розвиваємо зв’язне мовлення дошкільників із LEGO», «Любов до Батьківщини починається з родини», «Організація безпечних ігор влітку», «Етична компетентність педагога» та ін.

Під час організації роботи з педагогічними кадрами використовувалися традиційні та нетрадиційні форми роботи, зокрема диспути, педагогічні лекторії, анкетування та діагностування, тренінги, конкурси і т.д.

Слід зазначити, що пошук організації навчання вихователів мав вигляд інтегрованого процесу, що припускало варіацію вже відомих методів роботи з інтерактивними. Під час інтерактивної взаємодії відбувалося не тільки накопичення знань, але й формувався механізм самореалізації кожного вихователя. Крім того, використання інтерактивних методів насичувало зміст методичної роботи, що в свою чергу, впливало і на якість безпосередньої роботи з дітьми.

В ЗДО проводилась систематична та цілеспрямована робота щодо забезпечення інформатизації освіти.

На сьогодні в закладі наявні: 4 персональних комп’ютери, 2 принтери.

Протягом навчального року активно використовувались ІКТ в управлінській діяльності ЗДО:

- ведення ділової документації;

- використання електронної пошти;

- проведення батьківських зборів, нарад;

- використання Інтернету;

- функціонування сайту закладу.

Ефективно використовувались ІКТ в методичній роботі:

- мультемедійний супровід різноманітних форм методичної роботи (педагогічних рад, семінарів, консультацій, засідань творчої групи);

- проведення моніторингових процедур з різних аспектів освітньої діяльності;

- робота педагогів із самоосвіти через опрацювання Інтернет-ресурсів з питань дошкільної освіти.

Упродовж року активно використовувались ІКТ в освітній діяльності, яке дало змогу:

- підвищити ефективність освітнього процесу (заощаджено час на розробку дидактичних матеріалів, презентабельність їх оформлення);

- удосконалити систему управлінської діяльності в ЗДО. Завдяки повному використанню ІКТ стало можливим проведення моніторингових процедур з різних аспектів управлінської діяльності: адміністративно-господарської роботи, адміністративно-педагогічної та аналітичної діяльності;

- підвищити рівень роботи методичної служби ЗДО завдяки активному використанню мультимедійного супроводу під час проведення різних форм методичної роботи;

- удосконалити просвітницьку роботу з батьками через розміщення на сайті ЗДО інформаційно-практичних матеріалів з різних питань життєдіяльності дітей.

Протягом року успішно функціонував офіційний сайт закладу http://www.rzhyschiv-dnz-sonechko.edukit.kiev.ua/, що висвітлював всі сфери діяльності, допомагав налагодити активне спілкування з родинами вихованців, колегами, гостями. Особливим попитом серед батьків та колективу закладу він користувався в період дистанційної роботи. Враховуючи популярність серед батьків та громадськості соціальних мереж була створена сторінка дошкільного закладу у Facebook.

Упродовж року забезпечувався організаційно-методичний супровід проведення свят, розваг та театральних дійств, спрямованих на вивчення фольклору, етнографії, національної культури й мистецтва.

Книжкова полиця методичного кабінету поповнилася методичною літературою, наочними посібниками, використовуючи яку, педагоги закладу мали змогу створити умови для повноцінного розвитку індивідуальності кожної дитини, забезпечення освітнього процесу потрібними засобами навчання.

Отже, слід зазначити, що робота педагогічного колективу над науково-мето­дичною проблемою проводилася на достатньому рівні, її результатом є такі показники:

- підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу пе­дагогів;

- використання набутого досвіду більшістю педагогів колективу;

- удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи в закладі;

- належний рівень вихованості та розвитку дітей;

- сприятливий психологічний клімат у колективі.

Якість освіти

З метою реалізації Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, Типового положення про дошкільний навчальний заклад, впродовж 2020-2021 н.р. в дошкільному навчальному закладі проводилась освітня діяльність спрямована на забезпечення рівного доступу до якісної освіти кожній дитині дошкільного віку.

Зміст освітньої діяльності в закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти, програмою розвитку дитини дошкільного віку «Дитина» та методичними аспектами програми «Дитина», що рекомендовані Міністерством освіти і науки України, а також, в практиці роботи ЗДО використовуються навчальні посібники, рекомендовані МОН України.

З метою досягнення дитиною-випускником дошкільного закладу ступеня компетентності, необхідного для її нормального функціонування в довкіллі та забезпечення гармонійного розвитку дітей, в освітній процес включена хореографія.

Планування роботи закладу дошкільної освіти відповідає принципам актуальності, науковості, перспективності, доцільності, системності, послідовності. Календарно-тематичне планування педагогів закладу відповідає вимогам. Система планування дозволяє в повній мірі вирішувати всі з поставлені програмою завдання.

Одним з основних завдань дошкільного закладу є забезпечення кваліфікованої турботи про зміцнення і збереження фізичного і психічного здоров`я дітей. Пріоритетом нашого ЗДО «Сонечко» є забезпечення здорового способу життя всього дошкільного колективу завдяки створенню такого середовища, яке б сприяло зміцненню здоров'я всіх його членів, виховання у малят відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності. Це досягається шляхом розвитку валеологічної освіти, повноцінного медичного обслуговування, оптимізації рухового режиму життя дітей, освітнього процесу, створення екологічно сприятливого життєвого простору, використання засобів фізичного виховання та фізкультурно-оздоровчої роботи. В закладі створено інтегровану систему оздоровчої роботи, що гарантує збереження та зміцнення здоров'я дітей, безпеку їхньої життєдіяльності. Велика увага протягом навчального року приділялася розвитку у дітей культурно-гігієнічних навичок, дотриманням рекомендацій пов’язаних з карантинними обмеженнями.

Фізкультурно-оздоровча робота проводиться з урахуванням основних принципів, які передбачають високу рухову активність, виховання дошкільників у процесі активної діяльності з метою їхнього гармонійного всебічного розвитку, зміцнення здоров'я, загартування, підвищення розумової та фізичної працездатності.

До вирішення фізкультурно-оздоровчих завдань колектив дошкільного закладу підходить комплексно: обов’язкове виконання програм та організація рухового режиму.

Систематично проводиться ранкова гімнастика, заняття з фізкультури у спортивному залі, фізкультура на свіжому повітрі 3 рази на тиждень, гімнастика пробудження після денного сну, рухливі ігри та вправи, спортивні свята та розваги, Кожного місяця проходить День здоров'я, проводяться тижневики здоров'я та безпеки життєдіяльності.

Психологічний супровід учасників освітнього процесу в ЗДО здійснює практичний психолог Онопрієнко Олена Василівна. Робота психолога в дошкільному закладі ведеться у відповідності з міжнародними і українськими державними актами та законом про забезпечення захисту та умов розвитку дітей. Психолог здійснює свої завдання у тісному контакті з медичною, інклюзивно- ресурсним центром, співпрацює з вихователями та батьками. В роботі з педагогічним колективом переважають такі форми роботи як: консультації, психологічні рекомендації, тренінги, круглі столи, дискусії, тестування, анкетування тощо. Для роботи з батьками психолог використовує індивідуальні та групові консультації, спільне проведення зборів, різні форми анкетувань тощо.

В дошкільному закладі створені всі умови для організації та проведення свят та виховних заходів: в наявності просторий музичний зал. Організація дитячого свята розробляється відповідно теми та пори року за затвердженим сценарієм на кожну вікову групу. Для ефективної організації дитячих свят, практичної реалізації форм та методів організації дозвілля в закладі: враховуються вікові та психологічні особливості дітей різних вікових категорій; яскраве і змістовне оформлення святкової зали; використання святкових костюмів та елементів для театралізації та рольових епізодів; цікавий музичний матеріал, з використанням мінусовок та аудиозаписів; ігровий матеріал разом з методичним інструментарієм (ігровий реквізит, атрибутика, призи тощо). В 2020-2021 н.р., в зв’язку з епідситуацією, що склалася, всі свята проводилися у закритому форматі. Для батьків вихованців здійснювалася відео- та фотозйомка

В дошкільному закладі впроваджуються інноваційні технології: використання ЛЕГО технології в освітньому процесі, елементи музичної педагогіки Карла Орфа», елементи методики з фізичного виховання М.Єфименка. Протягом року в освітній діяльності педагоги використовують проектну технологію. Вихователі Проскуріна Т.В. та Швачко О.В. під час роботи з дітьми використовують лепбуки, залучають до співпраці батьків вихованців.

Значна увага протягом навчального року приділялася розвитку творчих здібностей дошкільників, пізнавальної активності, допитливості, використанню нестандартних форм і методів роботи. Педагоги в своїй роботі проводили інтегровані, комплексні, сюжетні, групові, індивідуальні заняття, цільові прогулянки територією закладу, спостереження, пошуково-дослідницьку діяльність. Свої відносини з дітьми вихователі будували на основі педагогіки співробітництва та гуманізму, використовуючи особистісно-орієнтований підхід до виховання та навчання дітей. Педагогічний колектив зумів добитись на практиці принципу розвиваючого навчання, зробити педагогічний процес цікавим, творчим, пізнавальним.

Варто зазначити, що в дошкільному закладі є необхідні умови для розвитку творчих та пізнавальних здібностей кожного дошкільника. Робота з інтелектуального розвитку дітей ведеться відповідно до програмових вимог. Педагоги всіх вікових груп створюють сприятливі умови для розвитку особистості кожної дитини, для її самореалізації, для розвитку пізнавальних інтересів дітей, вміння долати труднощі у навчанні, що в цілому сприяє розвитку ініціативності, творчості та інтелектуальному розвитку малят, зокрема засвоєнню дошкільниками елементарних логічних прийомів, вмінню розмірковувати, встановлювати причинно - наслідкові зв'язки, обґрунтовувати свою думку, робити прості висновки.

Відповідно до річного плану та з метою вирішення поставлених перед педагогами завдань здійснювалася аналітична діяльність: «Організація прогулянок в ЗДО», «Стан організації освітньої роботи в інклюзивних групах ЗДО» , «Стан використання LEGO-технології в осітньому процесі ЗДО», «Готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі». Зміст та матеріали даних перевірок узагальнені в довідках із зазначенням термінів, відповідальних осіб, питань для перевірки, висновків та зауважень за результатами вивчення, а також, за необхідністю, визначенням коригувальних заходів. Результати вивчень були оголошені на нарадах, педагогічних радах закладу.

Аналізуючи роботу кожної вікової групи слід відзначити сумлінне ставлення всіх педагогів до організації і проведення освітньої діяльності.

Стан здоров’я та фізичний розвиток дітей

Під час навчального року звернена увага на проведення оздоровчих заходів, попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, а також проведення занять як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях.

Упродовж року значна увага приділялася темі охорони безпеки життєдіяльності: відпрацьовувались дії в створених ситуаціях, сюжетно-рольові ігри, опрацьовувалися художні твори. В загально садовому куточку висвітлено питання безпеки, в групових куточках оформлені папки-пересувки з рекомендаціями щодо безпеки життєдіяльності дітей.

Належна увага приділялася організації роботи в дошкільному закладі з персоналом та вихованцями з охорони життєдіяльності та техніки безпеки. Саме проблеми безпечної поведінки були розкриті під час проведення методичних тижнів, осіннього та весняного Тиждня безпеки дитини, Тиждня безпеки дорожнього руху. В рамках тижня безпеки проведено День цивільної оборони, під час якого діяльність адміністрації закладу спрямовувалася на закріплення правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації.

Велику увагу протягом навчального року колектив дошкільного закладу приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, практичний психолог, медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.

Вихователями та інструктором з фізичного виховання враховувалися індивідуальності кожної дитини під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму продовж дня, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор, ігор-естафет тощо.

У кожній віковій групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

Інклюзивна освіта

В 2020-2021 н.р. в дошкільному закладі функціонувало 4 інклюзивні групи, які відвідують 5 дошкільнят з ООП: в І молодшій групі «Ромашка», середній групі «Теремок» та старшій групі «Бджілка» по1 дитині, в старшій групі «Гноми» - 2 дитини. Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку, в умовах дошкільного закладу.

Освітній процес в інклюзивних групах здійснювався згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, програмою розвитку дітей дошкільного віку «Дитина» (використання розділу програми «Діти з особливими освітніми потребами»). Під час роботи з дітьми з ООП враховувалися рекомендації ІРЦ, здійснювалася психолого-педагогічна допомога, що надається під час проведення корекційно-розвиткових занять.

З метою створення оптимальних умов для навчання дітей з ООП в 3 вікових групах групах є асистенти вихователів (Колосовська М.О., Радкевич В.О., Степаненко О.К.), що суттєво покращує роботу в групі, дає можливість постійної допомоги вихователю групи в організації освітнього процесу з дітьми, допомагає дітям з ООП в різних сферах діяльності.

Відразу після зарахування кожної дитини з особливими освітніми потребами в закладі створено команду супроводу дитини, яка здійснювала:

- збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини з ООП;

- визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг;

- розроблення ІПР для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;

- надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;

- створення належних умов для інтеграції дитини з ООП в освітнє середовище; проведення консультативної роботи з батьками дитини з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання;

- проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з ООП.

Протягом навчального року командою супроводу здійснювався моніторинг досягнень дітей з ООП відповідно до освітніх напрямів БКДО.

Робота з батьками

Одним із головних пріоритетів у практиці роботи дошкільного навчального закладу на сучасному етапі є співпраця з родиною.

У дошкільному навчальному закладі використовуються різні форми взаємодії дошкільного навчального закладу та родини. В 2020-2021 н.р., в звязку з карантинними обмеженнями пов’язаними з епідемічною ситуацією, між педагогами закладу та батьками вихованців переважала дистанційна форма спілкування. Для цього використовувалися соціальні мережі інтернету, телефонне спілкування та спілкування з дотриманням дистанції.

Проте в закладі створені необхідні умови для організації роботи із батьками: обладнано батьківський куточок, де розміщено режим роботи закладу, дані про адміністрацію та телефонні номери екстрених служб, меню на день, інформація по правовому вихованню дошкільнят, безпечній поведінці вдома та на вулиці. Інформаційні куточки «Поради спеціаліста», з консультативними матеріалами оформлені біля кабінетів психолога, вчителя логопеда, фізкультурної зали.

Систематично оновлюються та викладаються матеріали на WED-сайті закладу, на якому розміщена різнобічна інформація про дошкільний заклад, описано освітні послуги, які отримують діти та представлено різноманітні консультації та поради для батьків.

Вихователі всіх вікових груп закладу взаємодіють з батьками за наступними напрямами:

- вивчення умов сімейного виховання, визначення типу сім'ї – психолого-педагогічний патронаж;

- налагодження емоційного контакту та ділових стосунків із батьками вихованців;

- психолого-педагогічна просвіта батьків, надання їм професійної консультативної допомоги.

Таким чином, аналіз роботи закладу дошкільної освіти «Сонечко» за 2020-2021 навчальний рік показав, що обрані форми і методи роботи педагогічного колективу позитивно впливають на результативність роботи з кадрами та рівень освітнього процесу.Річний план роботи був реальним, дозволяв досягти поставлених цілей.

Дякую за увагу.

Кiлькiсть переглядiв: 855

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.